Transportatorii rutieri, îngenuncheați de prețul carburanților

Guvernul face discuții dar nu are soluții ! Anul 2010 a marcat cea mai dificilă perioadă pentru transportatorii rutieri, criză economică profundă, dublată de creșteri ale prețurilor la carburanți de 30%. Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri nu poate accepta ca firmele de transport să intre în faliment, iar petroliștii să înregistreze profituri uriașe.
 

Anul 2011 a debutat cu 6 scumpiri ale prețului de distribuție a carburantului în primele două luni și coșmarul se prelungește. Deși prețul țițeiului s-a stabilizat în ultimele zile, iar cursul leu/euro și leu/dolar a scăzut, totuși, prețul carburantului crește fără nicio justificare. Transportatorii rutieri în actuala situație sunt o bombă socială cu fitil la capătul căruia petroliștii se joacă cu focul. Guvernul României chiar nu înțelege ce poate să însemne o asemenea explozie socială? Guvernul României chiar nu înțelege ce reprezintă transportul rutier ca ramură economică de bază? Petroliștii nu înțeleg sau nu vor să creadă că transportatorii români în disperarea dată de falimentarea firmelor pot copia comportamentul colegilor transportatori din Grecia? Guvernul și petroliștii consideră că a venit vremea să facem această experiență cu un sfârșit necontrolat extrem de dăunător pentru România? Dacă da, înseamnă că suntem propriii noștri dușmani și vrem ca înainte de ieșirea din criză să îngropăm toată economia pe principiul “cu cât mai repede cu atât mai bine”. Deși a atras de mai multe ori atenția cu privire la prețul carburanților, Guvernatorul Băncii Naționale nu este ascultat, iar Guvernul României tratează subiectul cu superficialitate, fără a găsi soluția. Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România atrage atenția asupra tensiunilor acumulate în rândul membrilor săi generate de creșterea nejustificată și repetată a prețului la carburanți și a riscurilor de faliment. În această situație, solicităm de urgență intervenția Guvernului pentru a găsi soluții de stabilizare a prețului carburanților care să dea predictibilitatea necesară întocmirii tarifelor de transport și echilibrării afacerilor. În caz contrar, în scurt timp vom asista la falimentarea unui număr mare de firme de transport rutier, cu consecințe sociale și economice greu de evaluat. (IOANA CIORZAN, responsabil reprezentare internă și internațională a Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România)

Print Friendly, PDF & Email

Admitere USV

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: