Festivalul Tarafurilor și Jocurilor Populare Tradiționale „Ograda cu dor”

Asociația “Arcanu de Moara”, cu sprijinul Centrului Cultural Bucovina, secția Centrul pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale, a organizat vineri, 21 mai a.c., cea de-a II-a ediție a Festivalului Tarafurilor și Jocurilor Populare Tradiționale „Ograda cu dor”.

 

Manifestarea, care a început la ora 15, la Căminul Cultural Moara, a cucerit publicul prin vitalitatea firească și veselia cu care, timp de trei ore și jumătate, tarafurile și jocul popular au captat atenția și au trezit admirația celor prezenți. Juriul acestei ediții a fost format din prof. Oana Maria Sârbu-Botezat – consultant artistic la Centrul Cultural Bucovina, Ioan Ilișescu – consilier la Direcția pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Național Suceava, Ion Băițan – profesor la Școala Populară de Arte „Ion Irimescu”, Romeo Grosu – consultant artistic la Centrul Cultural Bucovina și Răzvan Mitoceanu – instrumentist la Ansamblul „Ciprian Porumbescu”. În evaluarea participanților la festival, accentul a fost pus pe autenticitatea costumului, valoarea repertorială și calitatea interpretării. Laureații festivalului sunt tarafurile din: Pojorâta, Moara, Todirești, Pârtești de Jos, Forăști. Premiile în bani au fost acordate de Consiliul Județean Suceava prin Centrul Cultural Bucovina, secția Centrul pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale.
Promovarea tarafului tradițional din Bucovina și delimitarea vetrelor folclorice din punct de vedere al repertoriului muzical și coregrafic sunt principalele obiective ale acestui festival, așa cum se poate observa și din impresiile organizatorilor și ale unor participanți, pe care vi le prezentăm în continuare:
Călin Brăteanu, șef secție CCPCT, Centrul Cultural Buco-vina: „Având în vedere evoluția social-economică și contextul global intern și extern, considerăm că este importantă reașezarea culturii tradiționale în matca ce i-a fost hărăzită dintru începuturi. Devălmășia culturii tradiționale în special trebuie să ia sfârșit și să se alinieze normelor moderne ale managementului cultural. „Anonimii” de altă dată – rapsozi, meșteri populari, interpreți – simt nevoia să iasă din masa personajului colectiv, să-și construiască un nume, să facă pasul spre modernismul cultural. Tot ceea ce facem în acest sens are ca scop obținerea unui produs cultural de care Bucovina are nevoie în acest moment. Taraful este o structură prin care putem redimensiona o parte a patrimoniului imaterial, motiv pentru care căutăm metode și pârghii de promovare a acestei formațiuni muzicale.

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI