Bănci și “nebănci” incorecte față de clienți

CJPC a dat dreptate clienților care le-au reclamat și a stabilit că o bancă a aplicat incorect un comision, iar o alta a perceput comision și peste durata contractului > După ce a plătit timp de 4 ani, la EFG Retail Services IFN SA, rate de 5130 de lei, un sucevean s-a trezit că dobânzile mărite fără știrea lui l-au lăsat dator cu încă o dată pe atât

 

Bănci și instituții nebancare din Suceava continuă să sfideze prevederile legale privind protecția consumatorilor. „Doar săptămâna trecută am cercetat trei reclamații ale unor consumatori nemulțumiți de modul în care instituțiile financiare cu care aveau încheiate contracte le-au respectat drepturile. În toate trei, clienții au avut dreptate”, a declarat Elena Oanea, directorul coordonator al CJPC Suceava.
În primul caz, o suceveancă a reclamat că banca i-a perceput un comision de reziliere exagerat de mare; și chiar așa s-a dovedit a fi. Contractul în cauză presupunea constituirea în 5 ani a unui fond pentru ca banca să crediteze persoana cu suma de 118.600. Clienta băncii a strâns la bancă 4500 de lei după care a dorit rezilierea contractului și restituirea banilor, unitatea bancară percepând comision de reziliere imediată. Toate bune, doar că procentul a fost aplicat nu sumei care exista în cont, ci celei pe care banca urma să o dea peste 5 ani, adică 118.600 lei.
Banca a ales varianta cea mai convenabilă pentru ea, deși în contract era prevăzută și o altă posibilitate de reziliere, fără plata vreunui comision, dacă omul accepta să-și ia banii peste maxim 3 luni de la data rezilierii. Numai că nu a pomenit-o. Reprezentanții CJPC au mai găsit și alte „bube” în contractul respectiv motiv pentru care, pentru nerespectarea a două articole din Legea 367/2007, privind practicile comerciale incorecte, banca a fosta amendată cu suma de 15.000 de lei. Comisioanele clientei în cauză au trebuit recalculate, iar diferențele restituite de instituția bancară.

Comision perceput de o bancă și după expirarea contractului

Un al doilea sucevean a reclamat la CJPC că banca al cărui client este l-a mințit în legătură cu comisionul perceput pentru eliberarea extraselor de cont. În 11 august 2008, când a fost încheiat contractul, pe 12 luni, banca a declarat nu va percepe comision pentru extrase. După nici 3 luni s-a răzgândit și i-a trimis omului înștiințare că, din 5 ianuarie 2009, pentru orice extras de cont pe hârtie, instituția va percepe 4 lei.
Din februarie 2009 până în decembrie 2009 banca i-a luat banii exact cum i-a comunicat, doar că nimeni nu-i comunicase băncii că acel contract, încheiat, doar pentru 12 luni, expirase în august 2009.
Și în acest caz, banca a fost amendată cu 5000 de lei și a trebuit să-i dea omului înapoi banii reținuți nejustificat.

EFG Retail Services IFN SA, la a 5-a reclamație

EFG Retail Services IFN SA a contabilizat deja, la Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Suceava, a 5-a reclamație referitoare la practicile nu tocmai corecte pe care le-a aplicat clienților.
Această instituție financiară nebancară a încheiat cu un sucevean un contract pentru achiziționarea de bunuri de larg consum, pe care clientul să le plătească în rate. Doar că, pe durata derulării contractelor, EFG Retail a tot mărit dobânda și comisioanele aferente, unilateral, fără să-l informeze pe client, astfel că bietul de el, după 4 ani, deja plătise 5170,50 lei și mai avea încă de plată aproape cam tot atât, respectiv 4537 lei.
IFN-ul în cauză a fost amendat cu 4000 de lei, iar ratele clientului său au fost recalculate.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: