O altă vârstă

Nu sunt primele și, probabil, nu vor fi ultimele. După 15 ani de apariție, cotidianul “Ziua” dispare de pe piața tipăriturilor (sau, spus într-o variantă un pic mai elegantă, își continuă activitatea – pentru “o perioadă” – în versiune online). Potrivit zvonurilor vehiculate între oamenii breslei, s-ar părea că angajații săi (care ar fi fiind neplătiți de câteva luni) ar fi fost anunțați (doar) printr-un e-mail despre această decizie (adaug acest “amănunt”, pentru a arăta că relațiile – “de comunicare”… – dintre patroni/șefi și presari nu trebuie neapărat percepute ca fiind mai elegante decât cele care vor fi fiind, de sus în jos, față de alți pălmași sau zilieri), ei urmând să afle de-acum câți (puțini, evident!) vor rămâne și câți vor primi în fund șutul crizei.

 

L.D. Clement

Cât despre Sorin Roșca Stănescu (fondator al ziarului și șef al acestuia vreme de 13 ani), el (își) promite “o revoluție a presei pe internet”. Mi se pare un fel de a se amăgi (chiar și terminologic: “presă” – dincolo de modernizarea ei permanentă, de punerea în acord cu noile realități tehnologice și informaționale – tot de la tiparniță/imprimare vine), fiindcă peste un deceniu de “presă” online (în lume și în România) a demonstrat deja că jurnalismul online (sau mai exact spus comunicarea mediatică online, care nu se raportează doar la zi, ci chiar la oră și minut; care nu se realizează doar prin text și imagine statică, ci și prin sunet și imagine în mișcare; plus participarea în timp real a consumatorului de informație) este, totuși, altceva decât jurnalistul din “presa scrisă” și decât ce ar putea deveni el în viitor (chiar ca urmare a concurenței – și din privința costurilor – cu celelalte tipuri/medii de comunicare).
Tonul disparițiilor de pe tarabe a fost dat, în acest an, de “Cotidianul”. “Ziua” nu se retrage singur, ci împreună cu “Gardianul”. Însă tocmai se împlinește un an de când cutremure ca cele de azi au fost anticipate de cele de la publicațiile locale ale MediaPro/ Publimedia International, urmate de „Realitatea Românească”; alte ziare aveau să renunțe la edițiile de sâmbătă/weekend. În SUA, cel puțin, “fenomenul” începuse încă din 2008, cu “Time”, “Newsweek” și “US News & World Report”… Ce (și cine) va urma? Criza (sau gestionarea ei) va decide. E rău, e bine? Piața își va spune cuvântul. E clar însă că mass-media trece vizibil, concret, într-o altă vârstă.
Pe cât îmbătrânește, pe atât întinerește.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: