Victimele accidentelor rutiere, o realitate neagră a Sucevei

Din iunie și până în septembrie, numărul morților de pe șosele s-a dublat și bate către 100 până la sfârșitul anului > Zeci de accidente rutiere se petrec zilnic pe fondul consumului de alcool > Infrastructura subdimensionată și gestionarea proastă a traficului pot fi vinovate de creșterea continuă a numărului de victime

O statistică neagră publicată cu ocazia Zilei internaționale de comemorare a victimelor evenimentelor rutiere, marcată în data de 15 noiembrie, relevă faptul că în fiecare an în România mor violent pe șoselele patriei în jur de 3000 de oameni. Cifrele ne așează pe primul loc în Europa ca număr de victime din accidente rutiere, din anul 1990 și până în prezent găsindu-și sfârșitul astfel mai mulți români decât jumătate din populația municipiului Suceava, respectiv 62.999 de persoane.

 

Doar în 2009, din cei circa 2000 de oameni decedați până acum în accidente rutiere, în jur de 400 sunt copii și adolescenți.
Județul Suceava și-a adus, la rându-i, nefasta contribuție la „rotunjirea” numărului de pierderi de vieți omenești, ce tinde să treacă de 100 până la sfârșitul anului.
În doar 6 luni din anul 2009 se produseseră 450 de accidente rutiere, dintre care aproape 150 au fost cu consecințe grave. În septembrie se înregistraseră deja nu mai puțin de 765 de evenimente rutiere, 268 fiind cu victime. Numărul morților era în la sfârșitul lui iunie de 42, iar cel al răniților grav de 119, ca, după alte trei luni ale anului 2009, numărul decedaților să treacă de dublu, respectiv 91, iar al celor răniți grav să ajungă la 214.

Zeci de accidente grave petrecute pe fondul consumului de alcool

Viteza excesivă și traversările neregulamentare ale pietonilor continuă să fie principalele cauze ale producerii evenimentelor rutiere.
Îngrijorător este că, în ciuda consecințelor juridice la care se supun conducătorii auto, aceștia continuă să se urce la volan în diferite grade de ebrietate. Se nenorocesc pe mâna lor, dar mai nenorocesc și alți participanți la trafic. Din aceeași statistică întocmită de Inspectoratul Județean de Poliție reiese că, după 9 luni de activitate, au fost contabilizate 40 de accidente rutiere grave produse pe fondul consumului de alcool, accidente în care și au pierdut viața 10 persoane, iar 31 au petrecut luni grele pe paturile de spital, rănite grav. Rar trece câte o zi în care IJP Suceava să nu mediatizeze cel puțin un caz în care un șofer, un căruțaș sau un pieton aflați în stare de ebrietate să nu fi provocat vreun accident.
De asemenea, mopediștii, cea mai nouă categorie de participanți la trafic, sunt foarte des protagoniștii evenimentelor rutiere violente. Aceștia au fost implicați în peste 50 de accidente grave în care au fost rănite 43 de persoane și au murit altele 8.

Stop accidentelor rutiere?

Acum doi ani, IJP Suceava ca și celelalte inspectorate din întreaga țară, lansa cu mult elan programul „Stop accidentelor rutiere! Viața are prioritate!”. Scopul declarat atunci era creșterea gradului de siguranță rutieră și reducerea numărului morților și răniților din accidente cu măcar 5%.
Minunea nu s-a produs, în ciuda acțiunilor dese de prevenție, a sutelor de controale în trafic efectuate de polițiști, a introducerii sistemului de acumulări de puncte pentru nerespectarea legislației rutiere, a aspririi legislației, în general, ce favoriza „săltarea” mai rapidă a permiselor de conducere din cauza nerespectării ei.
Obiectivele programului n-au putut fi atinse și, în mod paradoxal, în ciuda celor menționate mai sus, accidentele rutiere au devenit mai dese, cu consecințe la fel de grave.
În statisticile poliției se enumeră cauzele care au dus la producerea acestora, în general fiind vorba de nesăbuință și neatenție. Foarte rar însă se menționează că, în multe dintre cazuri, este vorba și de o infrastructură subdimensionată, nesigură, mereu în reparații, plină de zone în care fie că se lucrează, fie că e plină de gropi și denivelări. Și mai rar se pomenește în cazul accidentelor de curbe deosebit de periculoase nesemnalizate de indicatoarele rutiere, de drumuri proiectate greșit, de panourile publicitare ce obturează vizibilitatea, de anomalii ce țin doar de o bună gestionare a traficului și care ar putea „economisi” câteva vieți omenești.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: