Atenționare „cod-țeapă” pentru vacanțe în Tenerife

Doi suceveni au dat aproape 1000 de euro pentru o vacanță pentru patru persoane și două săptămâni în Tenerife, doar că din contract n-au putut afla nici unde pleacă exact, nici când și nici în ce condiții vor locui > Ei au reclamat situația la Protecția Consumatorilor care, până încheie verificările, atenționează: „Citiți cu atenție contractele!”

 

Elena Oanea

Și-au dorit o vacanță cum poate numai o dată în viață le-ar fi fost dat să aibă! Doi suceveni au crezut că pot realiza asta și au dat curs invitației telefonice din partea unei firme cu sediul în Iași, administrate de un englez, la o sesiune de „entuziasm estival” organizată în sala de conferințe a unui mare hotel din Suceava.
„Ne-au contactat mai întâi telefonic de la Iași și ne-au întrebat de când n-am mai fost în vacanță în străinătate, ce disponibilități am avea să facem asta; a fost un fel de chestionar de tatonare. Apoi ne-au sunat când au venit la Suceava și ne-au invitat în sala de conferințe a unui hotel din oraș”, a declarat unul dintre cei doi suceveni de care am pomenit.
Au găsit acolo mai multe persoane, contactate și ele telefonic de firma în cauză. Printre aplauze, zâmbete, felicitări și pliante cu imagini de vacanță, într-o atmosferă mai apropiată de show-urile predicatorilor TV americani decât de cea a prezentării unei oferte turistice, li s-a spus potențialilor clienți că au posibilitatea să cumpere, pe viață, o locație de vacanță la un preț de pleașcă. Până atunci însă, „cado”, vorba italianului ce vinde bijuterii îndoielnice la teleshopping, își pot face vacanța vieții în Tenerife, două săptămâni, patru persoane, la un hotel cu stele multe, cu doar 975 de euro. V-am spus deja, curată pleașcă, cu mențiunea că trebuia ca banii să fie plătiți în avans. „N-au acceptat să discute decât cu perechi; un bărbat, la care soția nu a putut veni (așa a scăpat, fericitul) a fost refuzat din cauza asta”, a povestit interlocutorul nostru.

Spune-mi unde, când și cum?

Fără a mai lungi povestea, omul nostru și încă o persoană din Suceava s-au lăsat convinși de oferta firmei englezului, au completat și semnat contractele și au plătit cei aproape 1000 de euro.
Suspiciunile au apărut imediat. Primele, atunci când, la completarea contractului, reprezentantul firmei de turism a început să facă pe act mai multe ștersături și adaosuri ca pe lista de cumpărături din piață. Apoi, din același contract, beneficiarul vacanței nu afla exact nici când pleacă, nici unde pleacă, cât stă sau în ce condiții va locui în Tenerife. Mențiunile exacte făceau referire doar la bani. Anume că cine renunță la ofertă înainte cu 30 de zile de data plecării, pierdea 90% din bani, iar cine ar fi făcut-o cu 16 zile înainte, îi pierdea pe toți.
Sub aceste amenințări, cei doi au fost totuși la OJPC cu lista de bănuieli pe care o au în ce privește corectitudinea firmei de turism din Iași. „Dacă am pus botul și am dat banii, asta este, nu-mi pare rău. Poate trebuia s-o încasez eu, ca să n-o mai pățească și alții. Măcar să facă verificări și să se ia măsuri în caz că sunt niște țepuitori”, a spus cel rămas fără 1000 de euro pentru o vacanță pe care nu știe când, nu știe unde, nu știe cum și-o va petrece.

„Citiți atent contractele!”, avertizează CJPC Suceava

Sesizat de cei doi inși care au plătit 975 de euro pe o vacanță mai mult decât suspectă în Tenerife, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava a demarat verificări. Departe de a fi finalizate însă, CJPC nu și-a permis un verdict referitor la integritatea firmei de turism, dar a emis o atenționare… „cod-țeapă” . „Pe adresa CJPC Suceava s-au primit reclamații vizând un operator economic care oferă sejururi turistice în Tenerife, de două săptămâni, în următorii trei ani, pentru maxim patru persoane. Și toate acestea la un preț ce nu trece de 1000 de euro. Găsirea clienților se realizează printr-o metodă simplă: cartea de telefoane.
Rugăm consumatorii să fie foarte atenți la astfel de oferte și să citească cu mare atenție contractele pe care le semnează, cu atât mai mult cu cât plata se face în avans.
În contractele acestei firme nu se specifică date concrete: locația, clasificarea acesteia, data sejurului. De asemenea, să fie atenți la serviciile oferite în limitele sumei achitate (ex.: nu sunt incluse transportul și masa)”, scrie în comunicatul semnat de Elena Oanea, șeful CJPC Suceava.
Ședințele de „entuziasm estival” ale firmei de turism în cauză au început la Iași și se pare că vor continua în formă itinerantă în mai multe localități din țară. Dacă săptămâna trecută întâlnirile cu posibilii clienți s-au petrecut la Suceava, acestea se desfășoară în prezent la Piatra Neamț. Până în prezent, s-ar părea că doar sucevenii au avut suspiciuni în privința ofertelor turistice și le-au re-clamat la Protecția Consumatorilor.
„Vom putea, probabil, să-i sancționăm pentru întocmirea neconformă a contractelor încheiate cu clienții, dar până când unul dintre ei nu vine din Tenerife să vadă care sunt condițiile acolo în comparație cu cele promise de firmă, nu putem să-i acuzăm de înșelătorie. De fapt, nu putem să ne pronunțăm în niciun fel până când nu vom finaliza verificările”, a încheiat comisarul superior Elena Oanea.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: