Întârzieri, inconsistențe și neconcordanțe la lucrările de modernizare de pe DN 17 Suceava–Vatra Dornei

În scopul înlocuirii șinelor și montării unui sistem elastic modern, circulația peste calea ferată de la Păltinoasa va fi suspendată miercuri noaptea, traficul greu fiind orientat pe relația Cacica

Circulația peste trecerea la nivel cu calea ferată de la Păltinoasa va fi închisă, timp de două ore, miercuri noaptea. Măsura este luată pe fondul lucrărilor de schimbare a șinelor de cale ferată și de montare a unor elemente elastice de import, traficul greu urmând a fi deviat pe relația Cacica. Intervenția este parte a modernizării DN 17 Suceava-Vatra Dornei, ieri, într-o întâlnire de la Palatul Administrativ, fiind analizat stadiul execuției și identificându-se soluții de accelerare a acesteia.

 

Tot în zonă, participanții la trafic vor trebui să mai dea dovadă de răbdare, întrucât podul de la Gura Humorului nu va fi redat circulației în zilele următoare, așa cum se preconiza, ci abia înspre sfârșitul lunii septembrie. La fel, la Vama asfaltatul va fi terminat în a doua parte a lui octombrie, iar la Prisaca Dornei, cu toate că se lucrează, drumul continuă să arate rău. La Câmpulung Moldovenesc, constructorii de la drumurile naționale își declină responsabilitatea de a amenaja apărări de maluri pentru podețe, aceștia aruncând pisica în curtea primăriei locale. Legat de aceste din urmă obiective, de-a lungul traseului s-au ivit și dificultăți privind subtravesarea DN 17, preluarea scurgerilor din precipitații, precum și accesul pe terenuri proprietate, în scopul amenajărilor specifice de dirijare a apei. Pe de altă parte, demn de semnalat este faptul că, la Vatra Dornei, intervențiile sunt la final, pregătindu-se recepția finală a obiectivului. De asemenea, de luni va începe marcarea rutieră și amplasarea mijloacelor de semnalizare verticală pe traseul Suceava – Gura Humorului, pe ruta Gura Humorului-Câmpulung Moldovenesc acestea nefiind încă aprobate. În cadrul discuțiilor, accent s-a pus pe necesitatea înființării, la intrarea pe DN 17 din drumurile județene sau comunale laterale, a unor insule sau benzi de preselecție, astfel încât să fie evitate accidentele de circulație. Potențiale riscuri trebuie prevenite și la sensul giratoriu lărgit din zona industrială Șcheia, expușii fiind atât conducătorii auto, cât și pietonii.

Polițiștii vor aplica amenzi drastice conducătorilor de vehicule cu tracțiune animală care nu circulă pe drumurile ocolitoare

Marea problemă continuă să fie prezența atelajelor hipo pe DN 17. Președintele Consiliului Județean, Gheorghe Flutur, a solicitat primarilor prezenți să acceseze fonduri europene sau să identifice alte surse de finanțare pentru construirea de rute ocolitoare, atât pentru căruțe, cât și pentru tractoare și mașini agricole. Recomandarea vizează administrațiile din Ilișești, Stroiești, Păltinoasa, Frasin, Vama, dar și altele, dl Flutur considerând necesare, de asemenea, gândirea unui sistem de presemnalizare a intersecțiilor cu drumurile de căruțe, instructaje cu căruțașii, dar și o hotărâre de Consiliu Județean privind un regulament de circulație și de sancționare a celor care încalcă restricțiile privind înscrierea pe DN 17. În același context, organele silvice vor trebui să nu mai elibereze documente de însoțire a materialului lemnos decât pentru transporturi făcute pe timp de zi. Polițiștii vor aplica amenzi drastice conducătorilor de atelaje care nu se conformează, cu represalii fiind amenințați și primarii care nu găsesc alternative pentru vehiculele cu tracțiune animală. „Administrațiile locale trebuie să-și facă treaba, pentru că nu este plăcut să tot găsim bălegar de cal în plin centrul unei localități care, pe deasupra, se mai vrea și turistică”, a subliniat Gheorghe Flutur, președintele Consiliului Județean.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: