Sondajul de opinie de la spital

Pacienții nu sunt mulțumiți de aspect, iar salariații, de salarizare

Rezultatele sondajului de opinie realizat de AREAS la Spitalul Județean Suceava în rândul unor pacienți internați arată clar că, în general, oamenii sunt mulțumiți de calitatea serviciilor, amabilitatea și profesionalismul medicilor și asistentelor, și mai puțin de condițiile de igienă și aspectul unității, în interior și exterior. În ce-i privește pe salariații chestionați, ei doresc o salarizare și organizare mai bune, vor să fie mai bine informați despre problemele spitalului și mai bine promovați.
 

Sondajul de opinie s-a desfășurat în perioada august-septembrie, fiind chestionați 240 pacienți – din care 72% femei, restul bărbați – care au fost internați cel puțin 3 zile. Din totalul respondenților, 40% erau din mediul urban, 60% din rural, de diferite meserii și condiții sociale: 0,83% patroni, 18% angajați, 1,67% șomeri, 21,9% studenți sau elevi, 32,25% pensionari, 4,2% agricultori, 13,38 alte profesii. Aprecieri mai slabe la aspectul interior și exterior al spitalului Întrebați despre diferite aspecte din spital, 43% dintre cei chestionați au apreciat drept bun confortul din saloane, 21% au spus că este slab și foarte slab, 25% l-au catalogat drept mediu și doar 10% foarte bun. Curățenia din saloane a fost catalogată drept bună de 52% dintre chestionați, medie de 20%, foarte bună de 16%. Condițiile de igienă de la toalete au fost evaluate ca bune și foar-te bune de 52% dintre pacienți, slabe și foarte slabe de 32% dintre ei și medii de 19,6%. De servirea mesei s-au arătat mulțumiți 64% dintre respondenți, iar de calitatea mâncării 45%. În ce privește aspectul interior al spitalului, 30% au spus că e slab și foarte slab, 30% că este bun, iar 20% – mediu. Cât privește exteriorul, 46% consideră că este slab și foarte slab, 26% – bun, iar 17% – mediu. Peste jumătate din respondenți s-au exprimat că serviciile oferite de spital au fost bune, 23% că au fost de calitate medie, 18% că au fost foarte bune și doar 5% că au fost proaste și foarte proaste. Majoritatea a fost de părere că nu li s-au încălcat drepturile cât au fost internați în spital, 51,8% au calificat amabilitatea medicilor drept mare și 31,38% foarte mare, iar 51% consideră că profesionalismul medicilor din spital este foarte ridicat. Cifre mulțumitoare sunt și la calitatea serviciilor oferite de asistente, fiind considerate foarte amabile de 41% dintre pacienți, amabile de 43%, foarte prompte de 42% din ei și prompte de 38%. La profesionalism acestea au fost cotate cu “ridicat” de 42%. Pacienții au avut de răspuns și liber la două întrebări, și anume ce le-a lipsit pe perioada spitalizării și ce schimbări doresc să fie făcute ca să fie mulțumiți de serviciile din unitate. Din cei 240 de pacienți chestionați, 103 au spus că nu le-a lipsit nimic, 18 că nu au avut parte de toată medicația, 31 că nu au avut televizor, aer condiționat, igienă, și altele legate de condițiile din spital. La a doua întrebare, 42 au spus că nu trebuie schimbat nimic, 47 că trebuie renovată clădirea, 30 că trebuie renovate saloanele, 34 nerăspunzând la această întrebare. Angajații doresc salarii și condiții de muncă mai bune Din rândul personalului au fost chestionați 258 angajați, medici, asistente, infirmiere, întrebările fiind axate pe condițiile de muncă din spital, cooperarea dintre diferite categorii de personal, între secții și servicii, atmosfera generală de conlucrare, calitatea deciziilor luate de conducere și altele. Referitor la echipamentul tehnic, 28% îl consideră slab, 12,8% foarte slab, 31% mediu, iar 27 bun și foarte bun. La resurse materiale, 5,4% le găsesc foarte slabe, 20% slabe, 36% medii, 37 bune și foarte bune. La capitolul salarii, 38% consideră foarte slabă grija de a li se asigura posi-bilități pentru o remunerație mai ridicată, iar 25% medie, 35% spun că e foarte slabă atmosfera de încurajare a performanțelor în muncă, și 38% că e foarte slabă stimularea ideilor noi și origi-nale. 44% califică drept bună și foarte bună calitatea deciziilor luate de Consiliul de condu-cere, 54% – drept bună și foarte bună atmosfera de conlucrare și cooperare dintre salariați. Întrebați ce și-ar dori mai mult, 70% au spus că vor un salariu bun și beneficii suplimentare, 67% că vor condiții bune de lucru, 21% doresc o șansă de a promova și de a face carieră. 41% consideră că problemele existente în spital sunt cauzate de salarizarea nediferențiată și nestimulativă, 21% de lipsa generală de inițiativă și creativitate, 29% – de lipsa unei strategii de dezvoltare, 33% de urmărirea intereselor personale și neglijarea celor colective. Au “votat” pentru o schimbare radicală a situației existente 47,97% dintre salariații chestionați și 43% pentru păstrarea ei, dar cu realizarea unor schimbări urgente și de mică amploare. La sugestii și propuneri, salariații s-au arătat mai reticenți, 71 de persoane nedorind să răspundă. 47 de persoane au spus că doresc condiții mai bune de lucru, 33 că vor aprecieri pentru munca lor, 68 – dotări noi. Conducerea spitalului a analizat aceste rezultate, concluziile urmând să fie prezentate, săptămâna viitoare, în ședința CA, unde vor fi stabilite anumite măsuri. Primele concluzii desprinse din chestionarea pacienților, spune purtătorul de cuvânt al spitalului, dr. Tiberiu Brădățan, sunt că “se impune asigurarea cu medicamente și materiale sanitare și creșterea condițiilor de cazare”. Cât despre problemele salariaților desprinse din sondaj, dr. Brădățan a spus că salarizarea ține de legislație și nu de conducerea spitalului, și că mai trebuie lucrat la comunicarea între diferite categorii de personal. “Dorim din tot sufletul să facem cât mai repede niște pași în schimbarea opticii pacienților și angajaților. Sperăm ca spre sfârșitul anului, în decembrie, să fie o reeditare a sondajului, să vedem dacă la primul lucrurile au fost reale și apoi dacă s-au făcut îmbunătățiri”, a declarat dr. Brădățan.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: