Probleme de comunicare chiar între oamenii din sistem !

A fost finalizat, la Spitalul Județean Suceava, un sondaj de opinie în rândul a 300 de salariați, prima concluzie fiind că personalul stă prost la capitolul comunicare, atât între cei care îl compun, cât și cu pacienții, a declarat ieri purtătorul de cuvânt al spitalului, dr. Tiberiu Brădățan.
 

„La nivelul personalului s-au evidențiat câteva probleme. Cea mai mare este comunicarea la nivel profesional între membrii echipei de îngrijiri medicale, între aceștia și medici, între membrii echipei de îngrijiri medicale și personalul auxiliar, între aceștia și pacienți. Deci s-a constatat că este o problemă la nivelul asistenților, a relaționării acestora cu restul”, a declarat dr. Brădățan. Ca atare, în urma sondajului, conducerea spitalului a decis organizarea unor cursuri de comunicare pentru personal, care vor fi realizate de Fundația pentru Sănătatea Familiei și a Comunității, Crucea Roșie Elvețiană și Ordinul Asistenților Medicali și Moașelor din România – filiala Suceava. „Se dorește să se pună la punct comunicarea dintre personalul medical la diferite nivele și între aceștia și pacienți. Primii implicați sunt asistenții, aici fiind deficiența de comunicare cea mai mare. S-a început deja cu asistenții de la Unitatea de Primire a Urgențelor și de la Pediatrie, urmează și restul, după care se va trece la medici și la personalul auxiliar”, a mai spus dr. Brădățan. În ce privește sondajul realizat în rândul pacienților, acesta nu s-a încheiat încă, pe de o parte din cauza reticenței unor pacienți care refuză să completeze chestionarul, deși li se asigură confidențialitatea, pe de alta este vorba despre dificultatea realizării lui la Neurologie, unde sunt pacienți cu accidente vasculare, în secțiile chirurgicale, unde bolnavii sunt anesteziați, și la Pediatrie, la pacienții-copii. „Ne așteptam să fie mai deschiși, dar ei vor să fie cât mai discreți, refuzând completarea chestionarelor, deși li se spune că nu trebuie să spună cum se numesc, că răspund sub protecția anonimatului”, a spus dr. Brădățan. Reamintim că sondajul a fost realizat de specialiști de la AREAS, din dorința conducerii spitalului de a vedea gradul de satisfacție al pacienților, felul în care lucrează salariații, pentru a ști ce măsuri trebuie luate pentru îmbunătățirea imaginii unității în rândul populației.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: