Podul Vlădichii, o mostră de iresponsabilitate la… drumul mare

    Astăzi, podul urmează să se închidă, iar conducătorii auto vor avea de ales între variantele ocolitoare

Din punct de vedere al căilor rutiere (și nu numai atât), județul nostru parcă este blestemat. Drumul Național 17, ce leagă Moldova de Ardeal, se reabilitează în… dorul lelii, de mai mulți ani, de către firme grecești care încasează banii, dar lucrează cu muncitori necalificați adunați, de pe unde s-a putut, de pe plaiurile noastre mioritice. Cum acest subiect îl vom dezbate mai pe larg într-un număr viitor al ziarului nostru, acum ne oprim la o altă mostră de iresponsabilitate ce se consumă de mult timp pe drumul național ce duce de la Suceava la Rădăuți.

 

La ieșirea spre Rădăuți din localitatea Bădeuți a început, cu un an în urmă, refacerea Podului Vlă-dichii, un pod peste un curs de apă modest ca mărime, incomparabil cu altele din județ. Constructorul, o firmă din Iași (că noi nu avem drumari pricepuți în asemenea lucrări!), a postat un panou pe marginea carosabilului, în care îi informează pe cetățeni în ce constă investiția și când va fi gata. Când ajungi să citești termenul de finalizare, te crucești, nu-ți vine să crezi: toamna anului 2009! Deci, respectivul podeț se va lărgi (că nu se face din temelii), în mai bine de 3 ani. Până atunci, constructorul care, bănuim, a luat sau ia bani grei pentru „truda” pe care o depune în salturi aici, a tras … pe dreapta și a lăsat lucrarea baltă. Zile în șir nu vezi un om la lucru, în timp ce traficul rutier este gâtuit, iar zeci de mașini sunt obligate să aștepte la semafor. Totul parcă în bătaie de joc. Am mai spus și o repetăm. În toamna anului 1890, deci, cu mai bine de 100 de ani în urmă, un inginer român, academician și pedagog, Anghel Saligny, născut în localitatea Șerbănești – Galați, a reușit să construiască, la Cernavodă, peste Dunăre, un pod de peste 4000 de metri, în 5 ani. Era, la vremea respectivă, cea mai grandioasă operă inginerească de acest gen din Europa. La data stabilită, adică pe 14 septembrie 1895, podul lui Saligny, cel mai lung din Europa acelei vremi (4.088m), era dat în folosință. Ca să arate lumii că este sigur de ceea ce a făcut, la inaugurare, Saligny însuși, însoțit de toți șefii de echipă de pe șantier, au stat sub pod, într-o șalupă, în timp ce pe deasupra, la 30 m înălțime, au trecut 15 locomotive de mare greutate, iar după ele, un tren cu personalitățile oficiale, în frunte cu regele Carol I, ce urmau să asiste la festivitatea inaugurală. Era, așa cum am mai menționat, în 1895, deci, cu mai bine de 100 de ani în urmă. În 2008, mari constructori, cum se pretind unii, nu sunt în stare să refacă un pod de câțiva metri, decât în 3 – 4 ani. Parcă în bătaie de joc. Probabil că vina lor nu este atât de mare ca a celor ce i-au angajat, care au încheiat contractul și au stabilit clauze precise. Oare, atunci când s-a prevăzut și s-a acceptat o perioadă atât de lungă pentru finalizarea lucrărilor, nu s-a întrebat nimeni câte necazuri se vor pricinui circulației rutiere de pe acest traseu, conducătorilor auto (și nu numai lor), prin tărăgănarea investiției? Cazul de la podul Vlădichii (despre care nu scriem pentru prima oară), constituie subiectul de discuție la ordinea zilei pentru multă lume din zonă sau pentru cei care trec pe aici. Din păcate, constructorul ieșean va spune, oricând, că el este în… grafic cu lucrările. Așa o fi, numai că acel grafic înseamnă sfidare, bătaie de joc. Potrivit unei informații primite nu cu mult înaintea închiderii ediției, de astăzi podul se închide, urmând ca șoferii să se… descurce. Ei pot opta pentru variantele prin Ratoș, Dornești, Solca sau direct prin vad.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: