Liniștea este…

Tot Andru, și astăzi… A venit la mine o doamnă din Banat și mi-a spus că a primit o inițiere în timpul somnului. Într-o noapte, dânsa a visat că a venit la ea un inițiat tibetan, care i-a predat elemente de Yoga, de meditație și o sadhana (asceză, cale) specială. Și că, după ce sa trezit din somn, a constatat că știe poziții yoghine de care nu auzise înainte.
 

Ce valoare au asemenea „inițieri”? În ce condiții se produc? O inițiere survenită în vis semitreaz, sau în vis nocturn, sau „în astral”, trebuie să fie cântărită și confirmată de un maestru, de un înțelept, care are el însuși o inițiere confir-mată într-un sistem inițiatic valid. Doar acesta are criterii ferme și putere de discer-nământ, ca să confirme dacă o vedenie are valoare revela-toare sau este o halucinație. Inițierea lui Socrate. În dialogul numit Banchetul, Socrate povestește cum a fost inițiat de Diotima. Vom nota că Socrate a avut și profesori, și maeștri. Profesorul te pregă-tește pentru aspectul informa-țional, îți dă codurile con-știentului și ale lumii văzute. Iar maestrul te pregătește pentru cunoașterea revelato-rie, creează starea mentală a totalizării perceptive și acti-vează o energie latentă. Socrate a avut ca profesori pe Anaxagora, pe Damon (muzician și sofist), pe Favo-rinus (pentru lecții de retori-că); a avut dascăli de gimnas-tică, trupul său era „bine în-treținut fizicește”, cum zice Laerte. Evident că un profesor bun transmite nu doar infor-mații, ci și atitudine mentală, stări de spirit care clintesc porțile inconștientului. Dar profesorul face acest lucru doar aleatoriu. Numai maes-trul o face cu o destinație ex-presă și cu procedee adecvate. Luarea de cunoștință. Să iei cunoștință de linia atomic de subțire care separă, sau unește, trupul tău și aerul. Percepe volumul de aer dislo-cuit de trupul tău. Ia cunoș-tință de ordinea schemei cor-porale până la spargerea barierei corpului văzut. Ascul-tă, înlăuntrul tău, liniștea. Afli multe, dar mai ales previi multe. Liniștea este un solvent al impurităților, al en-gramelor negative. Trupul este cosmos orga-nizat. Tu când privești trupul așadar faci o acțiune însem-nată. Privești un mod de organizare a lumii. Liniștea este locul de întâlnire între cosmos și om. ÎNTÂMPLARE JPONEZĂ. (Am aflat-o de la Kobo Abe și am preluat-o parțial). O femeie tânără nu mai suportă atingerea soțului, după ce fața acestuia a fost urâțită de o explozie de labo-rator. Femeia nu-l mai poate iubi. Soțul pleacă de acasă într-o deplasare lungă ca o dispariție. După câteva luni, femeia singură este sedusă de un bărbat cu chip frumos. Fa-ce dragoste cu el de câteva ori, îi declară că îl iubește. Atunci bărbatul cel frumos își dezvă-luie identitatea: este chiar soțul ei, cu fața proaspăt repa-rată printr-o operație de înfru-musețare… Femeia se cutre-mură; ea conștientizează deo-dată că nu iubește o ființă umană, ci o mască umană. ÎNTÂMPLARE ANTICO-MUNISTĂ. Ne aflăm în trenul Chișinău-București. Exod și refugiu. Se lasă noapte. În vagon s-a stins lumina, refugi-ații dorm. Domnul Policarp a stat la pândă apoi s-a repezit la gâtul unui cetățean vârstnic și începe să-l strângă. Victima se zbate, horcăie. Varvara strigă: „Aprindeți lumina că se produce o crimă! Săriți! Soțul meu omoară un om!”. Au aprins lumina. Policarp conti-nua să strângă gâtul victimei. Cu greu, i-au despărțit. Policarp striga: „Lăsați-mă să-l omor, nu vedeți că are fața comunistă? Uitați-vă la fața lui, este un comunist!”. Victima stătea pe banchetă, palidă; un doctor, aflat și el printre pribegi, încerca reanimarea victimei. Varvara plângea. Era evacuare, băjenie, era 1940… Întâmplare universitară. Se deschide ușa. E oră de curs, în sală intră un domn tânăr. Studenții sunt întrebați: „Apreciați, din vedere, în scris, ce înălțime are acest asistent universitar care a intrat acum în sală”. Majoritatea au scris că are circa 1,70 m. La altă grupă, același om a fost prezentat ca „tânăr doctor conferențiar”. Studenții au apreciat că înălțimea lui este de 1,75 sau 1,80 metri… d.b.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: