Informatizare în administrația suceveană

Municipalitatea suceveană colaborează cu Prefectura în implementarea proiectului „SIVECO – Sistem informatic integrat pentru îmbunătățirea activităților din cadrul Primăriei”. În acest sens, executivul sucevean va primi fonduri nerambursabile în valoare de 108 mii de euro. Finanțarea este asigurată prin Programul Phare „Reforma sectorului administrației publice – proiecte la nivel local pentru întărirea capacității administrației publice locale de a gestiona servicii publice descentralizate” și are drept scop realizarea unui sistem informatic integrat.
 

Obiectivul principal al proiectului SIVECO îl con-stituie dezvoltarea capacității administrative și consolidarea managementului informațional prin extinderea sistemului informatic existent, în vederea creșterii eficienței și transparenței activității serviciilor pu-blice. Astfel, vor fi achiziționate două servere, 9 calculatoare și software specializat, beneficiare fiind compartimentele care lucrează cu cetățenii, cum ar fi cele de audiențe, arhivă, telefonul cetățeanului, autoritate tutelară, evidența autorizațiilor pentru desfășurarea de activități economice, gestiunea contractelor de administrare a domeniului public și privat, stare civilă, achiziții publice, resurse umane și arhivarea activităților Consiliului Local. Municipalitatea participă cu 12 mii de euro, sumă ce reprezintă un procent din cheltuielile de personal și administrative. Proiectul se derulează în perioada noiembrie 2007 – noiembrie 2008. La Consiliul Județean, în anul 2007 a început implementarea proiectului privind perfecționarea personalului de specialitate în vederea dobândirii certificatelor ECDL (Permisul European de Con-ducere a Computerului). Au fost organizate 3 grupe, prima finalizând cursurile în luna octombrie, proiectul continuând din luna noiembrie cu cea de a două grupă, urmând ca în anul 2008, întreg perso-nalul să obțină acest certificat. Tot anul trecut, s-a urmărit ca infrastructura informatică din cadrul Consiliului Județean Suceava să asigure condiții corespunzătoare pentru prelu-area, prelucrarea, stocarea și valorificarea informațiilor vehiculate de compartimentele și serviciile executivului; comunicarea în interiorul și exteriorul instituției; activități de instruire și informare. Aceste procese au fost asistate sau executate cu un parc de 120 sisteme de calcul, două servere (Lan, Internet), acces la Internet prin conexiune cu fibră optică, două servicii externalizate (service hardware, abonament la aplicații de legislație, contabilitate) și 4 specialități IT. În 2007, activitatea de informatică s-a concretizat prin realizarea unor acțiuni de programare, asistență tehnică și administrare rețele, care au determinat funcționarea acestora în condiții normale, 24 ore din 24. Acest rezultat s-a conturat și datorită dobândirii certificatului ECDL de către o bună parte a personalului, care dovedește competență și responsabilitate în utilizarea tehnicii de calcul.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: