„Un băiat de nota 10”

Eric Rossman a urcat ieri în avionul personal “zâmbitor, deschis, vesel și plin de nerăbdare să decoleze” > Se pare că accidentul s-a produs pentru că s-a oprit motorul avionului > Aflat la mică distanță de pământ, pilotul n-a mai apucat să facă manevrele salvatoare
 

Rossman Eric

Printre pasionații de zbor ai Aeroclubului „Grigore Baștan” de la Salcea, Eric Ros-sman a lăsat o impresie deosebită. Tânărul pilot amator, prins definitiv de patima zborului, urca în „pasărea” lui aproape în fiecare zi când vremea îi permitea, așa că instructorii și elevii aeroclubului îl aveau des printre ei. Decola, urca la câteva sute de metri, își făcea „drumul” în aer deasupra aeroportului și ateriza cu inima împăcată că mai gustase încă o dată din plăcerea de a fi în aer. Cald, prietenos și respectuos, împărțea cu plăcere strângeri de mână și momente de conversație cu accent franțuzesc cu ceilalți piloți, cu instructorii de zbor, cu parașutiștii, după ce-și ducea înapoi avionul în hangar. „Ne-a lovit durerea când am auzit de tragedie. A fost un băiat de nota 10, dar uite că Dumnezeu a avut alte rațiuni”, a spus ieri Sorin Trelea, fost instructor al aeroclubului sucevean și inspector pe zona Moldova al Aeroclubului Român. Eric Rossman avea în sânge sportul extrem. O altă mare plăcere de-a sa au fost motocicletele, pe care le „muncea” pe terenuri accidentate cu aceeași plăcere cu care a descoperit și practicat ulterior zborul de agrement. Toți știau că era un aparat foarte bun, cumpărat anul trecut, perfect din punct de vedere tehnic, chiar dacă fusese achiziționat la mâna a doua, și care a costat, cu tot cu taxe, aproximativ 50.000 de euro. Ieri, Eric a venit la aeroclub la fel de doritor ca întotdeauna să-și ia cura de zbor. „Era zâmbitor, deschis, vesel și plin de nerăbdare să decoleze”, l-a descris unul dintre membrii personalului clubului. Din nefericire, a fost ultima dată când tânărul pilot avea să mai decoleze de pe iarba de la „Grigore Baștan”. Cauzele nefericitului accident vor fi stabilite de comisia de specialiști din cadrul Aeroclubului Român, veniți de la București pentru anchetă. Din ce se știa însă până ieri după-amiază, tragedia nu s-ar fi produs dintr-o eroare de pilotaj, ci din motive tehnice. Se pare că lui Eric Rossman i s-a oprit motorul în timpul zborului, în momentul când se afla la o distanță mică de pământ, în „zona gri” cum spun piloții, când nu mai este timp destul pentru manevre ce ar duce la o aterizare în bune condiții. Vrând să se salveze, tânărul a acționat parașuta prevăzută cu cartuș pirotehnic, care a pocnit, dar nu s-a deschis și, pentru că nu s-a mai putut face nimic, avionul s-a dus „bolovan” la sol. Cert este însă că, în ciuda altor speculații, Rossman a decolat în condiții bune pentru zbor, viteza vântului permițând operațiunea fără probleme. „Înălțimea înseamnă viață. Dacă ar fi fost mai sus, ar fi avut șanse să se salveze. Nu era un pilot care să se piardă cu firea. Știa ce are de făcut în caz că rămâne fără motor. Din păcate a fost prea aproape de pământ. Ceasul rău, era un băiat extraordinar…”, este părerea campionului național Mircea Racolciuc, om cu state vechi în ale zborului cu planorul și instructor al aeroclubului. Eric Rossman și-a luat brevetul de pilot anul trecut, la examen având de executat, sub supravegherea instructorului, tocmai aterizarea fără motor, procedură pe care atunci a îndeplinit-o fără cusur.

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI