Pe mijloacele de transport în comun ale TPL

Jumătate din suceveni circulă gratuit

Aleșii locali au aprobat tarife majorate și au respins, ieri, instituirea de noi gratuități până la punerea pe picioare a societății de transport local TPL, moștenitoarea falimentarei TPS Consilierii locali au apro-bat, ieri, în ședință ordinară, noile tarife pentru transportul public urban practicate de so-cietatea de transport public local TPL. Măsura a fost luată după ce s-a constatat o crește-re a costurilor cu peste 30 la sută, acestea influențând ne-gativ situația economico-fi-nanciară a societății. Se impu-nea, așadar, o majorare a în-casărilor și, implicit, a venitu-rilor din vânzări de bilete și abonamente pentru transpor-tul în comun. Rata profitului realizată la nivelul lunii decembrie 2005 a fost de 0,19 la sută. În condițiile creșterii tarifelor la tichete și abonamente, rata profitului va crește la 5,36 procente, ceea ce va permite acumularea de resurse financiare pentru desfășurarea în bune condiții a activității firmei.
 

Astfel, un bilet de călătorie cu autobuzele și troleibuzele este de 9000 de lei vechi, față de 7000 de lei vechi până acum. Un abonament de călătorie pe o li-nie costă 300.000 de lei vechi, față de 245.000 de lei vechi, cel pe două linii este de 500.000 de lei vechi, comparativ cu 395.000 de lei vechi, iar abonamentul pe toate liniile se ridică la 600.000 de lei vechi, față de 460.000 de lei vechi până în prezent. Noile tarife intră în vigoare de la 1 martie, elevii și studenții urmând a beneficia de abonamente cu reducere, respectiv în valoare de 180.000 de lei vechi. În acest caz, saltul este de 30.000 de lei vechi. Invocând Legea învățământului, inspectorul general adjunct școlar, consilierul Niculai Barbă, a cerut o reducere de 50 la sută a abonamentelor pentru elevi și studenți, precum și gratuitate în cazul elevilor orfani. Primarul Ion Lungu și-a expri-mat dezacordul, menționând că 50 la sută din-tre cei care folosesc autobuzele beneficiază de asemenea gratuități. „În măsura în care societa-tea se va pune pe picioare, vom reveni și vom discuta aceste tarife, în funcție de posibilitățile societății, la momentul potrivit. Dacă ne po-trivim, prevederi legale în acest sens există și în cazul veteranilor, revoluționarilor, polițiști-lor și procurorilor în misiune”, a menționat edilul-șef. TPL are active 12 din 15 autobuze, 9 troleibuze din 10 și 8 microbuze din totalul de 10. În afară de microbuzele maxi-taxi și 10 autobuze, parcul auto are depășită norma de casare, atât la număr de ani, cât și la distanța parcursă. Normativele prevăd reparații capitale la un rulaj de aproximativ 280.000 de kilo-metri, unele dintre mijlocele de transport având la bord și 500.000 –800.000 de kilometri fără a fi supuse RK-ului. Începând din octom-brie, când TPL a preluat activitatea falimentarei TPS, ca urmare a introducerii taxatorilor s-a înregistrat o creștere substanțială a veniturilor. Aceasta a făcut ca numai în prima lună de funcționare să se cheltuiască cu reparațiile și întreținerea 200 milioane lei vechi.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: