Bătrânele troleibuze sucevene sunt scoase la pensie

Linia de contact va fi însă păstrată Cel târziu din vară, troleibuzele societății de transport public local vor rămâne în garaje. Anunțul a fost făcut de primarul Ion Lungu, ieri, într-o conferință de presă. Dom-nia sa a precizat că retragerea lor din trafic are la bază rațiuni ce țin de nerentabilitate și consum mare de energie. De-cizia vine și pe fondul dotării TPL cu 30 de autobuze noi, „era” mijloacelor de transport pe fir părând a apune la Suceava. Aceasta după ce, prin 1995, se mai discuta încă despre extinderea rețelei și în cartierul Obcini, Consiliul Local aprobând un studiu de fezabilitate în acest sens.
 

În fapt, generalizarea transpor-tului cu troleibuze era parte a programului început din 1988, când a fost inaugurată prima linie din municipiul reședință de județ. La acea vre-me, folosirea energiei electrice era mai avantajoasă decât cea a motorinei sau benzinei, iar înspre fabrici și uzine se deplasau zeci de mii de oameni din tot județul. Primul semn de cădere a venit odată cu disponibilizările masive de personal din zona industrială Șcheia, linia 3 fiind închisă, iar rețeaua dezafectată. În 1998, a intrat pe scenă, regle-mentat, transportul în regim maxi-taxi, concurența fiind, pentru troleibuze, de-a drep-tul copleșitoare. Cu toate aces-tea, primarul Ion Lungu a a-nunțat că linia de contact va fi păstrată și trecută în conser-vare, fiind posibil ca, „peste 8-10 ani de zile, să constatăm că este economic sau ecologic să folosim energia electrică”.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: