Bucovina – o destinație turistică importantă

Turismul poate avea o contribuție importantă pentru creșterea economică a României, generând locuri de muncă durabile și bine plătite, antrenând, la rândul său, alte sectoare economice, cum ar fi transporturile, construcțiile, agricultura sau industria agro-alimentară. Avem nevoie de o bună strategie pentru turismul românesc, iar pregătirea documentelor de programare pentru perioada 2007-2013, solicitate de Uniunea Europeană, reprezintă un exercițiu util pentru toate autoritățile din România, responsabile cu cheltuirea fondurilor publice pentru susținerea diferitelor programe de investiții, de a analiza și de a justifica un sprijin financiar substanțial din partea Comisiei Europene pentru acest domeniu. Este îmbucurător faptul că au început să existe, pe lângă târgurile de turism majore și cele locale, burse de turism pentru Litoral, turism montan, turism transilvan, turism bucovinean, ecoturism, agro-turism etc.
 

Au început să se cristalizeze asociațiile zonale, subscrise celor naționale, și este foarte bine că se pune accent acum pe turismul local. Dacă, din cauza legislației, în primii ani după 1989 a fost promovată o idee de descentralizare, aceasta a fost prost înțeleasă inițial, fapt care a condus la atingerea nivelului minim al „evoluției” în turismul românesc. Oamenii au început însă să înțeleagă faptul că turismul reprezintă o muncă de echipă, că produsul turistic românesc nu se poate vinde disparat. În cadrul evenimentelor menite să marcheze Ziua Mondială a Turismului, care se sărbătorește în fiecare an pe 27 septembrie, România va deveni cea de-a treia țară din lume care a adoptat o “strategie geoturistică” oficială. Conceptul, dezvoltat de National Geographic Society, se referă la acel tip de turism care subliniază caracterul geografic al unui anume loc (mediul său, cultura, estetica, moștenirea) și contribuie la bunăstarea cetățenilor săi. Acordul Geoturistic va fi semnat de către Gheorghe Dobre, ministrul transporturilor, construcțiilor și turismului, John Francis, vicepreședinte al National Geographic Society, și Excelența Sa, Mark Taplin, însărcinatul cu afaceri al Ambasadei SUA la București. Dl Mircea Tănase, de la Centrul de informare turistică „InfoTur” de pe lângă Consiliul Județean Suceava, apreciază că turismul bucovinean se caracterizează în acest moment printr-un ritm de dezvoltare alert, atât cantitativ, cât și calitativ. Bucovina se conturează ca o destinație turistică importantă pentru turiștii români, dar și pentru cei străini. Un aspect important al dezvoltării turismului bucovinean îl constituie diversificarea ofertei. Agenții economici au început să facă demersuri investiționale nu numai în structuri de cazare, ci și în sfera turismului de agrement sau a turismului extrem (river-rafting, parapantă etc.). Un atu pentru dezvoltarea turismului în Bucovina îl constituie susținerea pe care o serie de autorități locale o acordă, sub diferite forme, acestui domeniu. Existența unui serviciu „InfoTur” pe lângă Consiliul Județean ori proiectul de înființare a unui compartiment de promovare a turismului pe lângă municipalitatea suceveană (conform intențiilor declarate ale șefului executivului, Ion Lungu) denotă interesul pe care-l suscită turismul la nivelul autorităților locale sucevene.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: