Variantă la variantă și semnalizare mincinoasă

Prefectul de Suceava, dl Orest Onofrei, a apreciat, ieri, că ar trebui realizată o variantă la varianta ocolitoare stabilită deja de Secția de Drumuri Naționale din Câmpulung Moldovenesc pentru traseul Suceava – Vatra Dornei, întrucât vehiculele grele sunt, în prezent, direcționate spre un pod unde limita de tonaj este de 4,5 tone, pentru a evita un pod unde limita este de 8,5 tone. Domnia sa și-a exprimat nemulțumirea față de activitatea conducerii Secției de Drumuri Naționale din Câmpulung Moldovenesc, arătând că aceasta a adoptat unele măsuri doar ca „să-și acopere răspunderea”, fără a lua în calcul efectele deciziilor. Astfel, potrivit prefectului, în zona municipiului Suceava sunt amplasate mai multe indicatoare care prezintă o variantă ocolitoare destinată vehiculele grele pentru traseul Suceava – Vatra Dornei, în condițiile în care, pe drumul european E576, pe podul peste râul Moldovița din comuna Vama, limita de tonaj este de 8,5 tone.
 

„Interesant este că varianta ocolitoare stabilită de ei, pe lângă că presupune un ocol de câteva zeci de kilometri, duce spre un pod, peste râul Moldova, în comuna Sadova, unde restricția de tonaj este de 4,5 tone. Nu cred că este normal”, a spus dl Onofrei, care a adăugat că, în aceste condiții, „ar trebui făcută o variantă ocolitoare la varianta ocolitoare, poate prin Ucraina”. El consideră că semnalizarea, în aceste cazuri, „este mincinoasă”, iar conducerea Secției de Drumuri Naționale Câmpulung Moldovenesc a tratat problema superficial.„Nu cred că este corect să fie luate măsuri doar pentru a-ți acoperi răspunderea”, a precizat prefectul, care con-sideră că specialiștii din această unitate trebuiau să stabilească soluții tehnice și nu interdicții de circulație. Dl Onofrei a mai constatat că varianta ocolitoare stabilită de Secția de Drumuri Naționale Câmpulung Moldovenesc, pe traseul Suceava – Rădăuți – Sadova – Vatra Dornei, este improprie, în condițiile în care, între Sucevița și Moldovița, terasamentul a fost afectat de alunecări, pe unele porțiuni circulația fiind efectuată pe un singur fir. „Sunt trei alunecări și surpări de carosabil și ei trimit camioanele de mare tonaj pe acest traseu”, a spus dl Onofrei. El a precizat că va lua legătura cu Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale pentru a stabili împreună ce intervenții sunt necesare pentru refacerea acestor porțiuni de drum, dar și pentru consolidarea podurilor rutiere afectate de inundații. „Dacă cei de aici nu sunt în stare să stabilească soluții, să vină șefii lor de la București să facă treabă în locul lor”, a conchis prefectul de Suceava.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: