Altex

Oferte încântătoare și produse… cu cântec

> Zeci de suceveni nemulțumiți au depus, la Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorului, reclamații împotriva Altex-ului > O parte dintre clienți susțin că, deși produsele pe care le-au achiziționat din magazine ale Altex erau în termen de garanție, s-au defectat > De asemenea, că nu au primit copii după contractele încheiate sau că nu au fost informați cu privire la cardurile de plată a ratelor > Șeful OJPC Suceava susține: “Publicitatea de la Altex induce în eroare clientul” Sucevenii par să fie încântați de sistemul ratelor, mai ales pentru achiziționarea electrocasnicelor. Veniturile mici și nevoile mari îi determină să apeleze la serviciile unor societăți comerciale precum Altex, care, la fel ca Făt-Frumos, s-a dezvoltat într-un an cât alții în șapte. Nimic neobișnuit sau contestabil pentru o piață într-o continuă schimbare, dacă clienții lanțului de magazine Altex ar fi toți mulțumiți. Prea mulți dintre sucevenii care au achiziționat produse în rate de la societatea comercială menționată și-au exprimat însă nemulțumirile, adresându-se Oficiului Județean Pentru Protecția Consumatorului (OJPC), în speranța că, astfel, li se va face dreptate. Publicitate înșelătoare, produse în termen de garanție defecte, proastă informare și încălcarea legislației sunt câteva dintre motivele care i-au determinat pe unii clienți ai magazinelor Altex să se adreseze OJPC.
 

“Aproximativ 70% din totalul reclamațiilor provenite de la cetățeni vizează firme de electrocasnice. Cea mai mare pondere o deține Altex”, ne-a declarat dl Vasile Latiș, directorul Oficiului Județean pentru Protecția Consumatorului. Domnia sa a adăugat că societatea în cauză a fost amendată, după ce o parte dintre sesizările sucevenilor au fost soluționate. “Mulți dintre cetățeni au reclamat că nu au primit copii după contractele încheiate, că nu au fost bine informați cu privire la siste-mul de acordare a creditelor sau publicitatea care-i asigură că-n două ore vor ști dacă li s-a acordat creditul”, ne-a spus dl Latiș. În urmă cu doar câteva luni, binecunoscuta firmă a fost reclamată la OJPC de către doi fălticeneni, pe motiv că nu au fost informați cu privire la sistemul cardurilor. Cu alte cu-vinte, după ce și-au ales produsele din faimoasa ofertă “credit doar cu buletinul” și au semnat contractele, clienții s-au trezit cu un card de plată a ratelor despre care nu știau mai nimic. În urma unei an-chete, inspectorii OJPC au descoperit că societatea Altex nu a eliberat persoanelor în cauză, conform prevederilor legale, o copie după contractul încheiat, încât clienții nu erau informați corespunzător. Oamenii nu știau că pot rezilia contractul. Lucrătorii OJPC care s-au ocupat de soluțio-narea celor două sesizări au ajuns la concluzia că “agentul economic nu se comportă în mod corect și legal, folosind practici comerciale abuzive”, motiv pentru care a fost amendat. Publicitate amăgitoare Cum toată lumea știe că “sufletul comerțului” este publicitatea, și Altex, societate cu prestigiu, de altfel, își atrage clienții folosindu-se de o reclamă foarte ingenios concepută, dar care, conform declarațiilor șefului OJPC Suceava, este amăgitoare. “Este doar pentru a atrage clienții , profitând de lipsa lor de informare. Publicitatea Altex induce în eroare clientul” ne-a spus șeful OJPC Suceava. Potrivit APC România, conform Legii nr. 148/2000 privind publicitatea, aceasta “trebuie să asigure informații corecte, neînșelătoare, nu neapărat complete”. Legea stabilește publicitatea ca fiind înșelătoare atunci când, “prin modul de prezentare, induce sau poate induce în eroare persoana căreia îi este adresată sau care ia contact cu aceasta, lezându-i, astfel, interesul de consumator”. Cu alte cuvinte, clientul care, sătul de birocrație, este impresionat de oferta mai mult decât tentantă – “credit doar cu buletinul în maxim două ore” – are surpriza, la fa-ța locului, să constate că buletinul nu-i este de mare folos. Trebuie să aibă o carte de muncă, posibilitatea să ofere informații despre adresa locului de muncă, să pună la dispoziția firmei numele unei persoane de contact și să aibă serviciu stabil de minimum 6 luni. Oferta “credit doar cu buletinul în maxim două ore” se acordă în limita a 27 milioane lei, la care se adaugă desigur dobânda care este de 24,8%, cu tot cu comision. Mai mult, dobânda nu se plătește la sold, iar creditul se acordă pe criterii de vârstă. Dacă ar fi să facem un simplu calcul, prin sistemul de rate Altex, clientul riscă să plătească valoarea produsului de aproape două ori. Nici la capitolul penalități de întârziere Altex nu stă rău. Cum societatea comercială menționată se gândește la bucuria și zâmbetul clienților, o zi de întârziere înseamnă “doar” 300.000 de lei penalități.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: