Drumurile noastre toate, vor fi (poate) … reparate

< Concluzia generală este că starea infrastructurii rutiere din municipiul reședință de județ este dezastruoasă < Lumea este de părere că acum, ca niciodată în ultimii ani, drumurile au ieșit cum nu se poate mai prost din iarnă < Primarul a arătat că este conștient de starea de necesitate, însă a menționat că nu este de acord ca treaba să fie făcută în grabă În „vână”, conducerea majoritar PNL a primului municipiu al județului, s-a angajat să dea o nouă față, cel puțin agreabilă, infrastructurii rutiere sucevene. Dar, cum drumul către iad e pavat cu bune intenții, nici declarațiile, onorabile de altfel, ale celor dintâi gospodari, nu au avut darul să suplinească disconfortul conducătorilor auto, dar nici pe cel al purtătorilor de papuci.
 

Și aceasta pentru că, dintotdeauna, ca urmare a lipsei de bani, sectorul drumuri a fost cronic subfinanțat. Nemulțumiți nu sunt doar șoferii, ci și pietonii, care își rup pingelele pe trotuarele dezafectate La aprobarea bugetului local pe anul 2005, repararea drumurilor a fost declarată preocupare prioritară a municipalității, sumele alocate sporind, astfel, în mod considerabil. Probabil că rezultatele acestei orientări nu au avut cum să se vadă deja, percepția locuitorilor municipiului, bazată, evident, pe contactul imediat cu realitatea, fiind una nefavorabilă administrației locale. Concluzia generală este că starea infrastructurii rutiere din municipiul reședință este dezastruoasă. Lumea este de părere că anul acesta, ca niciodată în ultimii ani, drumurile au ieșit cum nu se poate mai prost din iarnă. De suferit au, în principal, intrările în oraș, în acest fel imaginea Sucevei deteriorându-se încă de la porțile sale. În topul celor mai de calvar zone figurează cele de la podul de cale ferată din Șcheia, Centru-Burdujeni, strada Stațiunii din Obcini, ieșirea din Obcini înspre Moara și denivelările de pe Calea Obcinilor. Pe DE 85 la intrarea dinspre Fălticeni, neregularitățile din carosabil se constituie ca o rampă de lansare în gol. Motiv pentru păgubiți să li se ridice sângele în cap și să înjure Primăria de mama focului Pentru că, doar un telescop costă milioane bune de lei. Nemulțumiți nu sunt doar șoferii, ci și pietonii. După toate evidențele, trotuarele nu au făcut obiectul atenției edililor de zeci de ani. Lumea pare să se fi întors cu susul în jos. Ținând prea mult la pingele, purtătorii de pantofi preferă strada, în schimbul unui trotuar de gen cărare rustică pietruită. La paritate, ca urmare a lipsei locurilor de parcare, ditamai mașinile ocupă, fără lipsă de jenă, aleile pietonale. Și, pentru a nu fi acuzați de subiectivism, confruntarea cu „strada” este mai mult decât relevantă. Iată, în continuare, părerea plătitorilor mai mici sau mai mari de taxe și impozite locale. Cei care vin în Suceava au ocazia să-și facă o imagine „super-bună” despre oraș < Ovidiu Chistrugă, taximetrist, Cristaxi: „Oricum, anul acesta, după ce s-a dus zăpada, drumurile au arătat mai post aproape ca niciodată. Dar, este bine, totuși, că s-au apucat acum de cârpirea lor, pe ici pe colo, și încă ne mai putem deplasa. Ca zona cea mai inconfortabilă, aș remarca porțiunea de sub podul de cale ferată de la Șcheia, însă există mai multe, pe care nu le pot inventaria acum. Este mare lucru că s-a reparat porțiunea de la Grupul școlar nr.2, că acolo era beleaua mare. Până acum vreo săptămână, când nu se făcuse nimic, eram foarte supărat. Însă, acum, văd că încep să se mai miște. Sper să se continue”. < Gabriel Gemănar, conducător auto maxi-taxi, Trans VM Europa: „În special, cam toate zonele ne deranjează. Se stă prost în Obcini, Burdujeni, la ieșirea înspre Moara, acolo fiind o porțiune foarte proastă. Aș recomanda Primăriei să se grăbească cu reparația drumurilor, pentru că maxi-taximetriștii contribuie consistent la buget”. < Gabriel Palalaie, conducător auto-maxi taxi, Eurotransport: „Părerea mea este că drumurile sunt de-a dreptul jalnice. Așa ceva nu a fost până acum în oraș. Din Centru până în Burdujeni, de la gara Burdujeni la Cinema, în Obcini, la ieșirea din dreptul Autoservice, mai ales aici îi durere, nici cu a-ntâia nu poți să mergi. Nu este treaba noastră să recomandăm Primăriei ce să facă, la banii care îi ia de la noi fiind obligată să facă așa ceva”. < Ovidiu Crihan, conducător auto - distribuție, New Coda: „Drumurile din municipiu sunt groaznice. De luat ca exemplu sunt cei 50 de metri de sub podul de cale ferată de la Șcheia, care îngreunează tot traficul. Șoselele sunt mai proaste ca în alți ani, orice intrare în oraș este sub orice critică. Cei care vin în Suceava au ocazia să-și facă o imagine super-bună despre oraș. Primăria ar trebui să pună umărul mai cu suflet la repararea drumurilor”. < Tony Țabrea, conducător auto-distribuție, Mopan: „Drumurile sunt foarte rele, extraordinar de rele. Nici nu au cum să ne mai țină mașinile. Am plătit taxe și, totuși, cei responsabili încă nu s-au apucat de treabă. Mai ales pe drumul înspre Șcheia și la alte ieșiri din oraș. Din cauza denivelărilor și trepidațiilor, am rămas și fără frâne. Cred că este de datoria Primăriei să se implice mai mult”. < Grigore Rusu, șofer de Dacie: „Ce să vă spun. De exemplu în față la Mobila, în George Enescu, este un șanț, și am dat cu scutul de pământ. Au săpat pentru a subtraversa un fir, ceva, au pus balast, și acum s-a bătătorit și lăsat. Improvizații! Azi pun nisip sau balast și mâine nu mai este. Concluzia este că drumurile din municipiu sunt proaste, mai bune fiind în afară, înspre Fălticeni, de exemplu. De fapt, la noi, lucrurile au mers mai tot timpul așa. Dacă se face ceva, ține din primăvară până în toamnă, soluțiile fiind de moment”. < Tincuța Apetrei, „tălpaș” din Obcini: „Pe vremea lui Sofroni, Dumnezeu să-l odihnească, asfaltul a fost înlocuit cu drum betonat, care pare că va mai ține. Nimeni nu s-a ocupat, însă de trotuare, care au devenit, pur și simplu, balast. Și mai rău decât atât. Este o notă rea pentru Primărie, mai ales în dreptul școlii Generale „Ion Creangă”, unde învață mii de elevi”. Programul de reparații, întreținere și reabilitări de drumuri este unul ambițios, în buget fiind prinsă suma de 50 de miliarde de lei Primarul Ion Lungu, dă dreptate contribuabililor, chiar dacă nu este pe deplin de acord cu aceștia. Domnia sa spune că programul de reparații, întreținere și reabilitări de drumuri este unul ambițios, în buget fiind prinsă suma de 50 de miliarde de lei. Edilul-șef arată că vremea a fost potrivnică, de aceea nu s-a putu interveni mai din timp. „Este o operațiune urgentă din punctul meu de vedere, dar nu putem lucra împotriva vremii de afară, a condițiilor meteorologice potrivnice. Acțiunea de asfaltare este prioritară și, ca primar, îmi propun să facem cât mai multe lucrări de reabilitare, inclusiv să turnăm covoare asfaltice. Sigur, într-o primă fază va trebui să facem și aceste plombări, să se poată circula. Speranța este că vom face lucrări de calitate, care vor avea și garanție, astfel ca munca să ne fie ușurată de la an la an”, precizează primul gospodar al orașului. Demararea turnării covoarelor asfaltice a fost întârziată și de tatonarea unor soluții pentru reducerea efectele poleiului. „Se va folosi o emulsie specială, care, în timp, ne va proteja șoselele reparate în acest an”, relevă dl Lungu. Primarul a arătat că este conștient de starea de necesitate, însă a menționat că nu este de acord ca treaba să fie făcută în grabă și să se compromită calitatea lucrărilor de asfaltare. Până la Sfintele Sărbători de Paști, vor fi reparate străzile către toate bisericile din Suceava Viceprimarul Angela Zarojanu a declarat că în campania referitoare la drumuri, intrările în municipiu sunt o prioritate, având în vedere că acestea reprezintă cartea de vizită a orașului. „Ne preocupă, în mod deosebit, în această perioadă, până la Sfintele Sărbători de Paști, să reparăm străzile către toate bisericile din Suceava, precum și din vecinătatea acestora. De asemenea, având în vedere că Suceava este un oraș turistic, presărat cu multe monumente istorice, am inclus reparații și în aceste zone”, subliniază adjunctul șefului executivului municipal. De străzile din municipiul reședință se ocupă societatea comercială Construcții Feroviare-Grup Colas IAȘI, care execută covoare asfaltice cu 14 salariați și 8 utilaje specializate. Firma dispune de o stație de preparare mixturi asfaltice cu capacitatea de 500 de tone pe zi, dotată și cu un laborator ce efectuează determinări pe agregate. Societatea desfășoară lucrări în subantrepriză cu Florconstruct SRL Suceava, care masează în terne 3 echipe, cu un total de 37 de oameni. Edilul-șef speră că SCCF va fi mai operativă, mai ales că are „antecedente” favorabile, prin lucrările de stabilizare pe care le face la versantul de nord est la municipiului Firma ieșeană a câștigat licitația organizată în acest sens de Primărie și vine să înlocuiască pe mult mai înrădăcinata în acest gen de prestații, Regia Autonomă de Drumuri și Poduri (RADP). Operatorul loco nu a reușit să intre prea mult în grațiile conducerii administrativului sucevean. Primarul PNL Ion Lungu susține că, aflându-se în subordinea executivului județean, condus de Gavril Mîrza (PSD), RADP a lăsat Suceava pe planul doi. „RADP este subordonată Consiliului Județean, iar municipiul Suceava, ca prioritate, era trecut pe la urmă”, afirma edilul-șef. Domnia sa nu se sfiiește să spună lucrurilor pe nume, chiar dacă Primăria avea, către fostul prestator, la acea dată, datorii de 16 miliarde lei. Dl Lungu s-a angajat că va plăti restanțele respective, acestea diminuându-se după ce, lunar, potrivit primarului, în contul RADP, a fost virată suma de aproximativ un miliard de lei. Edilul-șef speră că SCCF va fi mai operativă, mai ales că are „antecedente” favorabile, prin lucrările de stabilizare pe care le face la versantul de nord est la municipiului.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: