Standarde şi stindarde

În 2015, de Ziua Bucovinei, la Gura Humorului, în contextul manifestărilor speciale organizate pentru aniversarea a 525 de ani de la atestarea localităţii, ca şi a 600 de ani de la atestarea Mănăstirii (de la) Humor, s-a dezvelit o statuie a domnitorului Moldovei celei mari, Ştefan ce Mare şi Sfânt. În acest context (Ziua Bucovinei!), alegerea organizatorilor manifestărilor a fost ca, tot atunci şi acolo, să arboreze în centrul oraşului nu steagul Moldovei ştefaniene, cu capul de bour, plus reprezentările Soarelui (ca stea cu zece colţuri), Lunii (în faza craiului nou) şi trandafirului, nici steagul său de luptă (înfăţişându-l pe Sf. Gheorghe), ci un steag similar celui al fostei Bucovine (cu bourul moldav la întâlnirea albastrului cu roşul). Oricum, peste 3 zile, de Ziua României, steagul Bucovinei a fost înlocuit pe catarg cu steagul României. Dar de peste Carpaţi, întâmplarea a fost observată, comentată şi a dat idei ca aceasta: „Bukovinának szabad regionális zászlója legyen, de Székelyföldnek nem? Osszuk meg e videót minél többen, így tiltakozzunk a kettos mérce ellen!” („De ce este îngăduit ca steagul Bucovinei să fie arborat, dar cel al Ţinutului Secuiesc nu? Să transmitem aceste imagini – cele de la Humor, pe net, n.n. – cât mai multor oameni, spre a protesta astfel împotriva standardelor duble!”).

…De curând, primarul UDMR de Miercurea Ciuc i-a oferit preşedintelui României K.W. Iohannis un steag al Ţinutului Secuiesc. Preşedintele ţării l-a acceptat, potrivit proverbului „Einem geschenkten Gaul schaut man nicht ins Maul” („Calul de dar…”), iar, în schimb, pregătit (!!!) să facă faţă situaţiei, i-a dăruit drapelul României. La conferinţa de presă, tras de limbă despre respectiva situaţie, a spus: „Dacă steagul Bucovinei se foloseşte pur pentru scopuri de promovare turistică, acest steag (al Ţinutului Secuiesc – n.n.) a venit şi cu oarece revendicări politice…”.

Secuilor autonomişti: Coborâţi-vă standardul, să vă ridicaţi stindardul!

Print Friendly, PDF & Email

Un comentariu

  1. Pe-al_nostru_steag says:

    In pofida unor opinii de sens contrar,prestaţia lui Johannis in secuime a fost onorabilă,de fapt,cam fără cusur…Nu l-am votat,tocmai in considerarea unor posibile excese datorate conditiei sale de minoritar,reprezentant al unui curent germanofil sau,mai degraba,merkelist…Pentru ca noi avem chiar aici neşte pădurari români cu suflet de slugă,ai caror stramoşi au fugit la 1762 –ca să vezi! – tocmai de opresiunea săsească – nu maghiară,atentie! Iar aceştia şi-au uitat condiţia de cetăţeni români si l-au intâmpinat pe candidatul Johannis nu in limba oficiala a statului român ci in germana,intr-un fel de captatio benevolentiae, inutila si imbecila… Dar prestatia presedintelui din secuime poate fi apreciata ca un semn de maturitate politica care ii confera un statut privilegiat si pentru un al doilea mandat ,indiferent de alte considerente…
    Ce legatura au acestea cu pilda stindardului secuiesc,comparat de catre protagoniştii maghiari cu episodul nefericit al arborării unui steag “bucovinean” ,fapt real,la Gura Humorului,cu ocazia dezvelirii unui bust al lui Stefan cel Mare,de “ziua Bucovinei”,altă năzdrăvănie ieşită din mintea unor ignoranţi cu creierii infierbântaţi!?!
    Ar trebui nu sa stiti dar sa vedeti, pentru ca se vede cu ochiul liber,se poate deduce lejer numai din surse deschise,fara imbolduri din partea unor entitati specializate,platite cu bani buni ca sa observe si sa asigure starea de siguranţa naţionala,concordanţa stării de fapt cu cea de drept constituţional in materia sintagmelor: ”..integritatea teritoriala”…,”..caracter unitar si indivizibil”,”independenta si suveranitatea”… Că,altfel,acele entităţi nu ezită să faca crucioaie mari la anumite zile,in preajma statuilor unor idoli hilari,care seamană suspect de bine cu o molie (fluture,nu?) si sa râgâie discret a şampanii de înălţări in grad si de umeri plecati sub greutatea eghileţilor de portari de hotel,sa încreţească fruntea lor ingusta ,muncita de indoieli existentiale,insa se fac a nu observa derapajele unor smintiţi indigeni,autonomişti bukovineni emanaţi ai unui rezervor de bucovineni de mâna a doua,veniţi cu pluta din te-miri-ce paylanda,absolventi de Havârnard,marionete de rit rutean antic si blestemat…Insa acele entitati au alte ocupatii,ele trebuie sa combata la toarta cu meliţia de frontiera doar acele aspecte cu relevanţa „de fenomen” privind traficul de mahorca si samagon,sa stabileasca prin proceduri specifice cine a fost,este sau va fi impotriva geniului Marii Negre,un anume kior,sa-i furnizeze domnului Flutur logistica si sforării de campanii electorale,sa se ocupe de spionajul Lesotho,sa scrie eseuri in engleza, sa nu stie boaba din limbile naţiilor vecine,pe unde se afla si inamicii nostri reali,precum si alte povestiri din care lipseste ezact ceea ce ar trebui sa nu lipseasca,adica preocuparea fata de lucrarea unor ticăloşi vânduti sau putrezind pe taraba ,in astepatarea unui preţ bun,cobzari ai unui stat precar care tine sub cizma sa jumatate dintr-un teritoriu românesc pe care l-au feştelit sub indrumarea unora,numiţii Stalin si Hitler.
    Pare exagerat? Sa vedem,stimati tovarasi si pretini!
    Un parlamentar tehui sustinea,mai ales in fierbinetela regionalizarii,ca „Bucovina” are destule resurse ca sa se descurce singura! Care Bucovina,care resurse si,mai ales,de cand stie dumnealui,universitar in acte,ca statele care detin resurse o duc măcar binişor? Stie vreun stat african ,care isi exporta pietrele, sa aiba un standard de viata macar comparabil cu Luxemburgul,sa zicem?
    Un bou ca toti boii,putin la simtire,de profesie măcăleandru,cu ucenicie in teatru ca sforar si lampagiu,care nu-si aminteste precis daca a luat macar bacalaureatul ,savant de internet si cercetator in vomele si rateurile propagandei rutene,a lansat in spatiul public un asa-zis „Manifest al miscarii pentru salvarea Bucovinei”!
    In care indeamna deschis la secesiune, „cere” pur si simplu revenirea Bucovinei in termenii „tratatului” rezultat din pacea din 7 mai 1918,de la Bucuresti,document umilitor si iluzoriu care nu a fost ratificat niciodata si prin care Romania pierdea Dobrogea,inca 6000 km. Patrati, cu poalele Carpatilor! Infirmat prin Tratatul de la Trianon prin care se crea si Romania Mare,starea fireasca a românismului … Si care mai crede si promoveaza in limbajul său kufurind chiar si in aceste zile ca bucovinenii au revenit la patria-mama „alegând răul cel mai mic”!
    Iar aceasta trompeta a revizionismului rutean rânced este plătită din bani publici ca sa maculeze si sa blasfemieze si sa pângărească cu balele sale otravite simbolurile nationale,templele poporului roman,cum ar fi manastirea Putna dar si Cetatea de Scaun, in care plodul său dar si el insusi câştigă bani publici rancaluind in chiar incinta monumentului istoric,transformând un sanctuar intr-un micţionar – sa spunem pe sleau,poate o sa priceapa si anumiti prim-secretari ,ocupanti vremelnici ai CJ – niste rătăciti isi fac nevoile,adica se kka si se pişa,consuma alcool si fumeaza,in sfidarea bunului simt si a legii. Cunoaşteţi imprejurarea că şantul Cetăţii de Scaun este parte integranta din monumentul istoric clasat,in sensul legii,si in care chiar si zona protejata incepe dincolo de şanţ,si ca nici acolo legea nu ingaduie asemenea destrabalari? Ca legea nu permite ca in spatiul ,in incinta unui monument istoric ,sa se consume alcool,sa se fumeze si sa se produca manifestari specifice islazului comunal din Prelipca? Mai cunoasteti vreun caz asemanator,concerte „rock” in Colosseum,concursuri de fumat si de baut bere in catedrale?
    Deci,un primar frivol permite ca la inaugurarea unei statui a lui Stefan cel Mare sa se arboreze steagul Bukowinei! In scopuri turistice,zice domnul Johannis,ca sa dreaga,cumva ,busuiocul acelui primar liberal ,clown de duzina si confectionat din aceleasi ingrediente ca si terfelogul de la Suceava,cel cu „manifestul…” Dar ce legatura,fie si turistica, are Stefan cel Mare cu Herzoghtum Bukowina?? Nu este aceasta o insulta la adresa memoriei marelui om de stat care ne-a lasat Moldova intreaga si in care bucovinele erau doar niste pâlcuri de fagi,intr-un ecosistem in care predominau pădurile de conifere,bucovine arate (ca şi nişte stejarisuri…) cu niste pluguri la care erau inhamati unii cotropitori ?…
    Intrebări:
    Dupa parerea dvs., monumentele de arta religioasa medievala,manastirile pictate aflate sub protectia UNESCO,sunt monumente ale artei religioase moldovenesti sau „bucovinene”? Era Stefan cel Mare atât de tehui si preocupat de ţiitoare si alte alea incat sa nu stie ca locuia in capitala Moldovei,Suceva,nu in „Herzoghtum Bukowina”,printre „homo bucovinensis” si precursorii unor neoprotestanti cu preocupari oculte,promotori ai unei dughenizari ecumenice,adeca voi puneti manastirile iar noi punem dughenele apoi impartim banii? Ca sa nu uitam si teribila imprejurare ca,in afara de apologia stapanirii straine,fapt si act de sluga ticaloasa,deci sa nu uitam ca perioada Herzoghtum Bukowina a fost cea mai nefasta perioada din istoria acestei bucati din Moldova ,ocupate de austrieci: in acea perioada s-a schimbat structura etnica a provinciei românesti,balanta a inclinat spre etnia ruteana prin invazie,pur si simplu,in asa fel incat rutenizarea unui teritoriu romanesc cu o istorie densa a atins cotele paroxistice si consecintele pe care le induram si astazi:o frontiera artificiala,plesnita cinic pe ogoarele si fâneţele romanilor…
    Supralicitand pana la satietate si dincolo de ea un nume mai degraba rusinos si umilitor,Bukowina,nume dat de ocupantul straian ca sa izoleze si sa individualizeze artificial un teritoriu preluat dupa criterii arbitrare,unii politruci contemporani demonetizeaza,vulgarizeaza si banalizeaza penibil si umilitor drama unui teritoriu romanesc de care inca se mai intereseza si pentru care inca mai lucreaza deţinătorii celeilalte jumatati,cea de nord! Caci,de exemplu,domnul Flutur nu este gauleiter al judetului numit Bukowina,nu are motive sa afaca apologia Herzoghtum Bukowina – cea mai infama perioada din istoria pământului românesc rapit – el este doar un slujbaş ales temporar si indirect al unui consiliu judetean numit Suceava,doar o bucata insangerata din teritoriul istoric rapit de austrieci,cu bucati din fostul judet Baia sau fosta regiune Suceava,oameni care sunt nu mai putin ci cel putin la fel de români ca si unii „bucovineni” tehui…
    Asadar,ca sa priceapa si scorţoşii de la entitatea invrednicita cu siguranta tuturor bucatilor din Romania,inclusiv a celor scapate din gura hienelor sovietice,atunci cand faceti crucioaie mari la monumentul moliei din centru,de ziua Bucovinei,trageti cu ochiul si spre stema judetului,cea incropita,lucru’ dracului,in culorile unui stat vecin interesat – albastru si galben…
    Heraldica are legi stricte si marja de manevra ,inclusiv cu privire la cromatica scutului, este foarte redusă…
    Iata cum arata aberanta „stema” a judetului Suceava,cea sub care domnul Flutur incalzeste la roşu numele de „Bukowina”..
    http://prntscr.com/g0yp6b
    …si iata cum arata stema judetului Suceava,interbelica,in culorile heraldice conforme cu istoria si traditia sa:
    http://prntscr.com/g0yr8t
    Descrierea stemei judetului Suceava in M.Of.nr.222 din 06 oct.1928:
    http://prntscr.com/g0yvvg
    …mai jos,cadrul larg,pentru claritate si rigoare:
    http://prntscr.com/g0yx1g
    Si de ce a trebuit,atunci,sa avem un simulacru de stema,lipsita de atributele heraldicii recunoscute si consacrate,asa cum se fac in state lipsite de traditie ,afectate de precaritatea statala a improvizatiilor coloniale si de teritorii furate ( Lwow-Leopolis-Lemberg ,a se vedea in materie de culori si simbolistica…)?
    Din doua motive:
    1. Stema trebuia sa foloseasca culorile unui stat strain,dealtfel,lipsite de relevanţă in plan heraldic dar utile ca vehicul propagandistic post-sovietic!
    2. Deoarece stema interbelica,facuta dupa toate regulile heraldice consacrate,trimite la traditia Sucevei ,ca resedinta domneasca,capitală a statului Moldova (nu Bukowina,nu Herzoghtum Bukowina!) dar si resedinţă a primei mitropolii ,inca din vremea lui Alexandru cel Bun – acesta fiind sensul si simbolistica crucii patriarhale de pe stema! Este evident ca cineva,entitate statala sau moft ieşean,nu agreaza acest statut al Sucevei … Avem aceasta fictiune de stema,de sub care iese Flutur imbracat in rubaşka denumita ad-hoc „ie barbatească bucovineană” si lansează festivalurile sale – ale brânzei,ale cepei,ale ouălor clocite sau inchistrite dupa metoda ukraineana,avem steagul Herzoghtum Bukowina la bustul lui Stefan cel Mare,precum mucii in fasolea populara…
    Nu se aştepta nimeni ca autorii aberatiilor evocate ,emulii si prepuşii lor ticaloşi,sa fie neaparat trimişi la ocnă,la vreun canal Prut – Başeu,să zicem,insa era cazul unei informări a opiniei publice dar si ocazia unei scoateri a unora dintre ei din contextul care ne face pe noi toti nişte bieţi fraieri natângi,respectiv din structuri ale statului,din poziţia de functionari sau personal contractual plătiţi din bani publici,ca să ce? Ca să ne injure şi să ne scuipe,să ne ia de proşti pe banii noştri,ei si plozii lor,să ne insulte si să ne persifleze simbolurile naţionale dar şi sărbatorile şi sfinţii…
    Inainte de a-i pretinde preşedintelui Johannis,el insuşi marcat de anumite dependenţe si condiţionări,trebuie sa ne aparam singuri măcar simbolurile!
    Iar faptul că locuitorii din Gura Humorului incă nu au imn secesionist iar unii dintre ei nici nu ştiu că acel steag arborat era cu cântec nu trebuie supralicitată,deoarece este ca in bancul cu cei doi cetăţeni români de etnie irlandeză O’Itzik si O’Strull,care se plimbau pe o strada din Dorohoi.
    Unul dintre ei avea bicicleta de care era foarte mândru,pana când un miliţian l-a oprit si l-a amendat că nu avea far si dinam la bicicleta! Celălalt,O’Itzik ,râdea de se prăpădea iar O’Strull l-a intrebat,indignat: de ce râzi,mă,ca prostul? Ce este de râs,in această dramă?
    Păi cum să nu râd,zice O’Itzik,dacă eşti aşa prost! Că tu nu ai avut far si dinam şi te-au amendat dar eu n-am avut nici bicicleta si ,iaca,nu mi-au făcut nimic!
    Din care noi trebe să inţelegem ca unii isi vor cumpara si bicicleta,la Gura Humorului,să vedem pe unde mai scoatem cămaşa, taica Joha precum şi noi inşine…

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: