Începând de ieri

„Rabla Clasic” şi „Rabla Plus” pot fi accesate de persoanele fizice şi juridice

Programele de stimulare a înnoirii parcului auto naţional – „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus” – pot fi accesate de persoanele fizice şi juridice începând de joi, 18 mai 2017, a anunţat ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, la lansarea celor două programe.

Bugetul alocat pentru acest an în cazul programului „Rabla Clasic” se situează la 180 de milioane de lei, iar cel pentru „Rabla Plus” la 45 de milioane de lei.

Potrivit ministrului Mediului, subvenţia acordată în cadrul programului „Rabla Plus” pentru maşinile sută la sută electrice este de 10.000 de euro, iar valoarea voucherului acordat în 2017 rămâne la 6.500 de lei, similar cu cel din 2016 şi 2015.

„Noutatea în acest program este că persoanele care vor să acceseze finanţare prin «Rabla Plus» şi au acasă o maşină mai veche de 8 ani nu trebuie neapărat să o caseze. Ei pot merge direct la dealer şi să solicite subvenţia de 10.000 de euro. În schimb, cetăţenii care au acasă o maşină mai veche de 8 ani şi vor să o caseze, pot adăuga la cei 10.000 de euro, încă 6.500 de lei obţinuţi din casare” a explicat ministrul Mediului. Oficialul a precizat, totodată, că în cazul achiziţiei de maşini ecologice hibrid plug-in se va acorda în acest an o subvenţie de 4.500 de euro. „La această sumă se poate adăuga încă 6.500 de lei în cazul în care beneficiarul doreşte să îşi caseze maşina mai veche de 8 ani” a menţionat ministrul Mediului în data de 11 mai.

Noutatea programului este că, începând din 2017, se introduc praguri maxime de emisii de CO2 ale autovehiculelor pentru achiziţia cărora se poate obţine prima de casare. Astfel, cuantumul primei de casare va fi de 6.500 de lei şi se va acorda în funcţie de cantitatea de emisii de CO2/km generată de sistemul de propulsie al autovehiculului nou achiziţionat, în regim de funcţionare mixt, după cum urmează: în anul 2017, pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 130 g CO2/km; în anul 2018, pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km; în anul 2019 pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 110 g CO2/km.

Comentariul dvs.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: