Ciobanul, oile și locomotiva

> Stația feroviară Fălticeni riscă să devină o autentică stână > Fosta policlinică CFR a ajuns rai al câinilor vagabonzi și adăpost temporar al elevilor fumători
 

Nimănui nu-i mai este acum frică de calea ferată. Criza economică (fie ea întemeiată sau nu) a făcut ca transportul feroviar să fie alegerea numărul doi pentru cei care transportă marfă sau se deplasează prin România. Oricine poate face ce vrea și unde vrea lângă calea ferată. La fel și acest distins moștenitor al obiceiului mioritic. Dar transhumanța are proporții limitate, „stâna” fiind o casă dintr-o zonă liniștită a Fălticenilor, iar câmpul cu iarbă…, chiar liniile ferate. Prezența unei locomotive în Stația CFR Fălticeni este un eveniment, pentru că pe linia Fălticeni – Dolhasca nu circulă decât un automotor, iar mioarele s-au obișnuit cu această realitate. Cât despre locomotiva care tractează zeci de vagoane încărcate cu material lemnos brut, aceasta este o prezență foarte rară în urbea de pe Șomuz, fălticenenii sperând să nu devină în câțiva ani o curiozitate, iar stâna, o prezență permanentă pe calea ferată. Faptul că cei care mai au un cuvânt de spus în transportul feroviar au uitat de Fălticeni este demonstrat și de starea jalnică în care a ajuns clădirea fostei policlinici CFR de lângă gară. Fără geamuri, cu ziduri distruse, clădirea în care s-au tratat veacuri la rând angajații CFR a ajuns raiul câinilor vagabonzi, un loc mizer în care noaptea ți-e frică să mergi de unul singur, iar care ziua a devenit locul de întâlnire a elevilor navetiști pentru a fuma o țigară.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: